Welkom.

Creatieve mensen hebben geen rommel, Creatieve mensen hebben overal ideeën liggen.

zaterdag 12 oktober 2013

Van alles wat...bakken, plakken etc..

Alweer een week voorbij, de tijd gaat snel.
Maar we hebben niet stil gezeten, naast onze 
normale dagelijkse werkzaamheden heb ik een 
10 tal kaartjes gemaakt.
Van een gedeelte een collage gemaakt, anders
wordt het zo'n lang verhaal.


Allemaal Hobby dots kaarten met een 3D plaatje.
{weer een boekje minder in de kast}

*****
Ook heb ik nog een paar appeltaarten, appelflappen en
een vetarme appelmoescake gemaakt.












Het recept van de Vetarme Appelmoescake vond ik in mijn kookboek
tussen kopietjes,die ik door de jaren heen verzameld heb.
Eerst appelmoes gemaakt van de appels.
Voor de liefhebbers is  hier het recept:

Een hele bijzondere cake, waaraan geen vet is toegevoegd.
In plaats van boter gebruikt U dunne appelmoes.
Hiervoor 150cl appelmoes afmeten.
In een kom 3 eieren lichtgeel en dik kloppen met 150 gram suiker.
In delen afwisselend 150 gr. zelfrijzend  bakmeel en
de appelmoes toevoegen.
Een cakevorm invetten, met paneermeel bestrooien en
het beslag erin scheppen.
De cake bij 175 graden 1 uur bakken, op gaar zijn
 controleren en in de vorm laten afkoelen.
Eventueel 75 gram chocolade pasta verwarmen, de
cake op een schaal keren en de chocolade erover lepelen.
Bestrooien met chocolade vlokken of hagelslag.

Ik heb er geen chocolade overheen gedaan, ook zo is
het lekker, de appeltaart zit in de vriezer.

*****
Trienus H. de oudste zoon heeft voor mij een kastje
gemaakt voor mijn Distress inkt.
Ik heb nu alle kleuren van de Distress en het andere
kastje was te klein.
Alle doosjes van naam en kleur sticker voorzien, zo heb ik
alles mooi bij elkaar, ik ben er heel erg blij mee.
















*****
Ook heb ik een begin gemaakt van de
 Kerst kaarten ......op deze foto kun je de 


materialen zien die ik gestempeld, gestanst en geembost heb,
later een foto van de kaarten.

Allemaal weer heel erg bedankt voor de achtergelaten
berichtjes op mijn vorige post en een heel fijn weekend toegewenst.
{heerlijk knutselweer}

11 opmerkingen:

  1. Zo,jij hebt niet stil gezeten. Wat een enige kaarten heb je gemaakt. Ik vind het effect van dots altijd zo ontzettend mooi.
    En je baksels zien er heerlijk uit, jammer dat het zo'n eind is naar Friesland. Anders kwam ik even proeven.
    En wel heerlijk zo'n handige zoon. Je hebt een super mooi kastje gekregen.
    Ik ben benieuwd hoe je kaarten gaan worden. Je maakte me wel een beetje nieuwsgierig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi hoi Sippie, wat ben je weer ijverig geweest,
    mooie hobbydotskaarten gemaakt!
    Ook je appelcreaties zien er zeer smakelijk uit en nog bedankt voor het delen van je recept!
    Succes met het maken van de kerstkaarten!
    Groetjes van daatje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke post ... zo van alles wat .. je kaarten TOP... je baksels nog TOPPER hihhi... je DISTRESSkastje TOPPERDE TOPST, DIE WIL IK OOK!! en je rode kaartje zijn of worden schatjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goh Sippie, wat valt er weer veel te kijken van de veelzijdigheid die jouw zo eigen is! Super, hoe je "even" een 10 tal kaartjes hebt gemaakt! Dan nog even je keukenprinses kwaliteiten....ik verbaas me over jouw onuitputtelijke energie! En dat kastje....die mag Trienus nog wel een keer maken! Wat een goed idee, ik ga mijn jongens ook eens even lief aankijken!

    Groetjes en een fijne zondag!
    Richtje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. zo jij bent druk bezig geweest mooie kaarten en je baksels zien er erg lekker uit bedankt voor het recept ik ga hem ook eens proberen groetjes maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie kaartjes heb je gemaakt hoor,maar je taarten en cake zien er ook erg lekker uit.Ga zeker ook zo'n cake proberen te maken. prettige avond

    Groeten Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Sippie,
    Hartelijk bedankt voor de leuke reactie op mijn blog.
    Ja ik ben schandalig achter met bloggen, maar ik kan me niet in twee delen splitsen jammer genoeg.
    Maar ik zag dat je weer ontzettend leuke en mooie kaarten hebt gemaakt. Soms zo simpel maar toch zo geweldig mooi. En dan je heerlijke baksels.Ze zien er ook heel lekker uit. Ik heb het recept van de appelmoescake overgenomen hoor en ga het zeker uitproberen.Heb binnenkort workshops en vergadering bij mij thuis, dus genoeg proefpersonen (hahah)
    Groetjes van Marian.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Sippie,
    Prachtige collage van je mooie nieuwe kaarten!
    En dan kom je ook nog even met...appeltaarten, appelmoes en appelcake en niet te vergeten de appelflappen!!!Lekker, lekker!!! Complimenten voor Trienus!!! Prachtig kastje heeft hij voor je gemaakt!
    Groetjes voor jullie allemaal!
    Richt

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een ijver zeg!
    Je hebt prachtige kaarten gemaakt Sippie....om over de rest nog maar te zwijgen...het ziet er allemaal HEERLIJK uit!

    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hé sippie, ja ja wat een ijver super mooi hoor.
    waar haal je de tijd vandaan. PETJE AF.
    groeten lolkje

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi,

Leuk dat je een berichtje hebt achtergelaten.
Ik lees ze altijd met heel veel plezier.
Bedankt en tot de volgende keer.

Groetjes Sippie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...