Welkom.

Creatieve mensen hebben geen rommel, Creatieve mensen hebben overal ideeën liggen.

dinsdag 29 september 2015

Wat je allemaal kunt doen met de Granny steek.

Zo leuk om te doen en zo simpel eigenlijk.


De Granny steek kun je voor heel veel dingen gebruiken. 
Het begon met de oproep die ik op facebook tegen kwam.
Granny square haken voor de grootste deken van de wereld.
Ik was al eens bezig geweest met vierkantjes te haken 
van boduurwol, gekregen van een tante.
De zak met restanten op tafel gegooid en dan leuke 
combinaties maken.











Ook wilden ze graag mini vierkantjes voor promotie
kaartjes, dus ook daar een aantal van gemaakt.



Zo heb ik alle borduurwol opgehaakt en mijn gehaakte lapjes
ingeleverd voor de grootste deken van de wereld.

Ook op facebook, ja daar kom je veel tegen.
een oproep om knuffeldoekjes te haken, 
voor een goed doel.
Het patroon staat erbij, dus dat is snel gehaakt.











Twee heb ik er gehaakt met de zelfde Granny steek
Bij de tweede heb ik het eendje een petje 
gegeven, vond ik wel grappig.


Uit mijn voorraad garen heb ik een paar leuke kleurtjes gezocht
om een kussen te haken, nu met de ronde Granny steek.


Twee dezelfde rondjes gehaakt en daarna een kussenhoes
genaaid en opgevuld, daarna de twee helften samengehaakt.
Op internet kom je veel leuke patronen tegen, dus de
volgende was snel uitgekozen.


Een grote vierkante Granny, die je om het kussen heen vouwt.
Zo onstaat er een ander patroon aan de achterkant.


3 maal is scheepsrecht, dus nog eentje dan.....


De Granny Stripe, geen patoon, maar zo moeilijk is het niet.
Dit kussen heb ik in het rond gehaakt, zodat je ook 
hier steeds de goede kant naar voren hebt.
Al met al een leuk setje al zeg ik het zelf.


Zo heb ik weer een klein beetje van de voorraad wol en katoen
op gemaakt.

2 opmerkingen:

  1. Jij hebt je niet zitten vervelen. Wat heb je een enige dingen gemaakt. Vooral je kussenset vind ik een topper!

    Groetjes Cora

    BeantwoordenVerwijderen
  2. If you're attempting to burn fat then you absolutely need to try this totally brand new custom keto diet.

    To create this service, certified nutritionists, fitness trainers, and professional cooks joined together to develop keto meal plans that are effective, convenient, price-efficient, and fun.

    Since their grand opening in 2019, thousands of clients have already remodeled their figure and health with the benefits a smart keto diet can give.

    Speaking of benefits; clicking this link, you'll discover eight scientifically-proven ones given by the keto diet.

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi,

Leuk dat je een berichtje hebt achtergelaten.
Ik lees ze altijd met heel veel plezier.
Bedankt en tot de volgende keer.

Groetjes Sippie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...